Nagy port kavart egy VAR-ítélet a közép- és észak-amerikai kontinensbajnokság, vagyis az Arany Kupa csoportmeccsén.
Mexikó és Costa Rica úgy futhatott ki a pályára, hogy a játékosaik tudták, már mindkét együttes továbbjutott. Costa Rica nem is igazán jutott szóhoz a meccsen, el se találta a kaput, ellenfelének azonban számos próbálkozása volt. Mikor úgy tűnt, gól nélküli döntetlen lesz a vége, jött egy felívelés, amit oldalra bólintott egy Juan Pablo Vargas, Santiago Giménez pedig szemkápráztató félollózással bombázott a hálóba. Csakhogy a videobíró megvizsgálta az esetet és les miatt érvénytelenítette a gólt.
This was ruled offside…
A look at the VAR check which disallowed Santiago Gimenez’s goal for Mexico 🇲🇽 pic.twitter.com/PPb2V5J4Ff
— FOX Soccer (@FOXSoccer) June 23, 2025
Az ívelés pillanatában Giménez lesen állt, de a védő fejese miatt új játékhelyzet alakult ki. A szabály értelmében ugyanis ha a védő megpróbálja megjátszani a labdát, akkor nem lehet szó lesről, Giménez ellenféltől kapott labdából szerzett gólt. Alighanem úgy ítélték meg a VAR-szobában, hogy ez nem minősül megjátszott labdának, vagyis olyan, mintha csak megpattant volna Vargason a labda. A felvételt látva ezzel azért bőven lehet vitatkozni…